lördag 25 maj 2013

Veckan som gått

Dehär veckan som gått har gett både det ena och andra med sig kan man lugnt konstatera. Har hunnit fira födelsedag. Och en bra sådan blev det. På onsdag morgon uppvakta min sambo mej och det blev en mysig morgon före jag kila iväg på arbete. Sen tillbringa jag och min kollega eftermiddagen på kurs i Kimito. Efter det for jag hem och fick alla mina nära och kära hit och det blev en riktigt rolig kväll :) Tuusen tack för alla gåvor och den dagen. 
Torsdag var ledig från hemvården och jag for ut med min man till Kasnäs och lyfta båtar med lyftkranet och efter det gjorde vi en Hiab keikka här på ön och jag fick köra lastbil och för första gången i mitt liv fick jag hiba, en ca 500kg pall, hihi huur kul som helst ;) Sen var jag bara slöö och tog det lugnt resten av kvällen. 
Fredag for jag som vanligt på jobb och hade en riktigt trevlig arbetsdag. Halv fem tiden körde jag bilen mot min syster i Tenala och överraska henne, och sen blev jag där och vaxa deras båt, den ska bli klar till midsommar så där finns en hel del arbete kvar att fixa. Timmarna for iväg och jag körde hemåt, sen var jag till min kollega på hemvägen och starta hem kanske lite före tie tiden.... Pratade i telefon påvägen och tänkte inte mera på det, lugnt med trafik och fint väder. Plötsligt står de blåvita där på vägkanten och TAR MIG. Pulsen började slå. Fortare och fortare. Jag stanna bilen och de är ganska så arga... Hmmm kändes som evigheter att sitta i snutbilen och se de förbipasserande bilarna. Efter en lång diskussion fick jag styra min opel hem. Nu har jag även fått känna på de, att sitta i polisbilen. Så lätt det kan gå.. Hmm jag fick nog lära mig en ordentlig läxa kan jag tala om!!! 
Men men, helgen går i arbetes tecken så tjoheii !! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar