tisdag 21 maj 2013

Städdags

Tisdag. En helt vanlig tisdag på jobbet och tisdagarna brukar i övrigt vara lugna efter jobb men idag hade jag bestämt mig för att ta i dammsugaren och golvmoppen då dammtussarna börjar överta vårt hus. Så hit har hela den kvällen farit, i städandes tecken. Nu är här en fräsch doft i hela huset och bykmaskinen snurrar ännu på för fult. Ska bli riktigt skönt att krypa ner i renbäddad säng i ett rent rum ikväll. 
Jag gillar att hålla det rent omkring mig och att hjälpa andra men motivationen att börja städa här hemma är värre. Antagligen för att jag prioriterar andra framför mig själv. Nåja de om den saken.
Imorgon säger nu kalendern att min tvillingsyster och jag fyller år. Vart har detta år sprungit? Ifjol satt jag och körde lastbil på min födelsedag och solen lös. Imorgon har de ingen sol lovat så vi får leka solarna själva. Synd om det ska börja regna så drar det in sand och smuts igen i vårt rena hem... Hihi. 
Iallafall ska vårt födelsedagskaffe bli här i vårt imorgon, från börjar tänkt jag inte alls ställa till något kalas över huvud taget men nog ville ändå mina närmaste komma så det blir lite kaffe kalas på agendan imorgon efter jobbet.
Imorgon är det vanlig arbetsdag igen halva dagen sen ska jag på Kunnon hoitaja skolning på eftermiddagen, får se vad den ger med sig. 
Som bäst ligger mina övriga tankar idag som bäst och vilar faktiskt. Känns som mina tankar har tagit en paus eller så städa jag dem med då jag dansa här med moppen. 
Men nu tror jag att jag i lugn och ro kan sätta punkt för denna dag, imorgon öppnas en ny med nya utmaningar. 
"Vad vore världen i all sin glans om inte Matias där fanns" Måste bara sluta med ett litet citat om min käraste <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar